Nyheder

Nyt lager booster service

fermacell lager

Vi har for nylig indviet et nyt lager, hvorfra der både distribueres fermacell- og James Hardie-produkter til hele Danmark. Det giver fordele for kunderne, som i det hele taget drager stor nytte af sammenlægningen mellem fermacell og James Hardie.

I starten af april kunne vi hos fermacell melde, at vi blev del af fibercementvirksomheden James Hardie Group. Og her efter de første måneder kan vi allerede notere os, at den nye ejerstruktur gør en positiv forskel for de kunderettede aktiviteter.
 
Nyt lager indviet
Vi har således indviet nyt fælleslager i midtjyske Vamdrup. Herfra får kunderne et særdeles stærkt produktmix, for det er muligt at bestille både fermacell-produkter og James Hardie-produkter på samme leverance. Det forklarer Anne-Mette Johansen, marketingchef hos fermacell, med et eksempel: 
-Som kunde i vores nye setup opnår man selvfølgelig store besparelser, når man lægger sine ordrer sammen. Hvis du som kunde fx har 10 ton fermacell og kombinerer det med 5 ton James Hardie-produkter, så får du alle produkterne til 15 ton-prisen, og det er alt andet lige en fordel for kunden. Dertil kan vi tilbyde et bredere produktsortiment, som blandt andet byder på flere nye farver.

Fra det nye lager distribueres både James Hardie og fermacell-produkter ud til hele Danmark med dag-til-dag-leveringer.
To brands, stærke synergier Lageret er blot ét eksempel på de stærke synergier, der er mellem de fibergips og fibercement. Mens fermacell er førende på fibergips i Europa, er James Hardie verdens førende inden for fremstilling af fibercementprodukter, med fx HardiePlank® facadebrædder og HardiePanel® facadeplader.
 

Ifølge markedsdirektør Niels Jørgen Pallesen er det de solide strategiske overvejelser bag sammenlægningen, der så småt bliver indfriet her nogle måneder inde i processen:

- Ved at blive del af James Hardie har det først og fremmest åbnet helt nye markeder op for os inden for facadeområdet, siger han og henviser dermed til James Hardies solide position i Nordamerika og Asien med et bredt produktprogram.
 - Vi er - og vil fortsat være - kendt for vores holdbare fibergipsvægge af høj kvalitet. Vi fortsætter vores ledende position i Europa med fokus på at udvikle solide førsteklassesprodukter og bringe dem i markedet. Synergien mellem de to brands kommer til at betyde vækst og kontinuerlig forbedring af moderne state-of-the-art løsninger til lette vægge, brandbeskyttelse, trækonstruktioner og fibercement, tilføjer Niels Jørgen Pallesen.